Browsing: Real world

Iets wat wij binnen Flightsimulator al lang konden doen, is nu voor de Real Aviation beschikbaar via Garmin. Geen ouderwetse klokjes meer, maar ook een touchscreen die verschillende instrumenten weer kan geven. Het ziet er wel gelikt uit. Leuk om te zien.

Dat moet een aparte landing zijn geweest, om de basis van het voorstel landingsgestel door de binnen vloer gedrukt te krijgen. Mijn eigen idee is mogelijk als eerste op de voorwielen te landen, wat denkt U? Luchtvaartnieuws.nl weet het ook niet, en de foto waarnaar verwezen worden zijn van een aanwezig logo voorzien. Hoe dan ook een niet alledaags gebeuren. Zonde van dit nog jonge toestel.

Bijna onwerkelijk maar door een fout in de ontwikkeling van flink wat b737 toestellen kunnen alle schermen tijdens het aanvliegen geheel uitvallen. ‘Gelukkig’ gebeurd dit maar bij een zeven-tal specifieke landingsbanen welke gericht zijn op 270 graden. Via Tweakers.net wordt een en ander extra uit de doeken gedaan.

Deze beelden vanuit de cockpit van een toestel zoals hierboven doen mij denken aan de film Independence Day. Volgens mij zit hierin ook een scene wat hierop lijkt. Nu is het echter geheel echt, door de weken durende bosbranden in Zuid-Oost Australië.

Ikzelf heb te Lelystad reeds enkele keren in de bewegende B737 simulator gevlogen. Ondanks redelijk bekend te zijn met de PMDG Ngx  versie maakt die cockpit daar het toch altijd een gehele andere ervaring. Alsof ik alles vergeten ben. Jet vliegers kunnen hun kunsten zo ook vergelijken maar dan te Zaventem, België. Voor een vriendelijke €70 voor 30 minuten huurt U de simulator af. Grappig dat hierin diverse stukken software gebruikt worden waarmee wij reeds bekend zijn. Lees e.e.a. bij Tweakers.net.

RTLZ meld in dit artikel over een onderzoek onder een beperkt aantal passagiers in een Quantas vlucht. Doel is om te weten hoe zowel passagiers alsmede piloten een extreem lange vlucht ondergaan. Gek genoeg wordt over de ervaring van de stewards niets vermeld. Wat is jullie ervaring? Ikzelf vond een vlucht naar Las Vegas, vooral terug, best indrukwekkend.

Verkrijgbaar via simMarket. Een 1.5 uur durende uitleg over het vliegen met instrumenten (IFR). Dus niet naar buiten kijken, maar hoe lees ik de instrumenten, met de nodige NAV/ADB mogelijkheden. Zoals ik het lees kan je het ook uitproberen in Prepar3D. Meer info hier. De prijs valt reuze mee. Net zoals de overige software titels.

Mooi nieuws van Prosim4U. De nieuwe Throttle Quadrant is gearriveerd. Nu was het al een super simulator, maar nu wordt het nog realistischer. Bij Prosim4U kunt u onder begeleiding vliegen cq trainen op een B737 simulator. Meer info op de website van Prosim4U. Het was uitpakken geblazen bij ProSim4u-vliegsimulaties. De nieuwe Boeing 737 throttle werd afgeleverd. Helemaal uit Italië (FSC) en nu ingebouwd in de simulator zodat u er nog beter op kunt trainen. Voor beroeps- die willen voorbereiden op een simgrading, maar ook voor de serieuze flightsimmer die wil ervaren hoe het is om op een Boeing 737-800, een…

De software ‘Virtual Radar Server’ heeft een update ondergaan naar versie 2.4.3. Een wat kleinere update. Deze software kan gekoppeld worden met een ADS-B ontvanger (zogenaamde RTL-SDR Stick – 1090 MHz), maar ook via je Flight Simulator (FSX) met de server geïnstalleerd op je FSX PC. Je ziet jezelf dan op de kaart. Meer informatie via de website. Update: Fixed: Crash on startup if tile server JSON is empty. Fixed: Exception thrown when requesting empty query string segment. Fixed: Feeds with short ICAO’s are now padded to 6 digits. Added: Map layer support. Added: Map brightness and layer opacity are now user-configurable.

Luchtvaartnieuws.nl heeft een mooie pagina gewijd aan de GE9X motor. Dit beest van een motor is de grootste en krachtigste motor ontwikkeld voor gebruik onder een commercieel vliegtuig. In dit geval de nieuwe B777 welke snel voor het eerst het luchtruim zal kiezen met maar liefst 2 van deze motoren. Diverse imposante getallen komen voorbij, zo ook de fan diameter welke net zo groot is als een gehele B737.

Een toekomst visie welke ik wel eens eerder voorbij heb zien komen, vleugen in een vleugel t.o.v. tussen twee vleugels. De KLM en TU Delft hebben bovenstaande video getoond en Luchtvaartnieuws.nl heeft er eveneens een artikel over geschreven.

1 2 3 27