Browsing: Real world

Onlangs deelde ik een foto op onze Facebook pagina waarop de extreme grootte van de motor te zien waarover in dit Luchtvaartnieuws.nl artikel gesproken wordt. Wederom ben ik verwonderd om te lezen hoe snel het eerste toestel met deze motoren de lucht in gaat. De luchtvaart is een ge-olie-de machine!

Met trots hield ik de start van het A380 programma een ruime 10 jaar geleden in de gaten. Als man heb je nu eenmaal een zwak voor grootte en speciale techniek. Met een leeg gevoel las ik via Luchtvaartnieuws.nl dat de eerste A380 toestellen inmiddels alweer gesloopt gaan worden. Simpel doordat losse onderdelen beter verkopen dan het gehele toestel. (!) Gelukkig is de A380 nog wel doorontwikkeld en wordt er soms nog een zuiniger model verkocht.

Toch leuk om nu ook eens zo’n bericht te lezen, over de innovatie van zo’n simpel stukje asfalt…. van Lelystad Airport. Via de Tubantie nog een super kort stukje over de directeur van dit veld. Hanne Buis. Waarbij AOPA Nederland deze (terechte) opmerking plaatste: “De vreselijkste [baan], want haar vliegveld Lelystad Airport bestaat nog niet echt”. Antwoord AOPA: Ga er eens kijken. Heel veel activiteit (al tientallen jaren) dankzij de General Aviation!. 😉

Reeds eerder informeerde ik over de voormalige KLM B747 welke is overgenomen door Corendon om als demo toestel voor hun hotel te komen. De laatste stap in dit proces om het toestel vanaf Schiphol naar het eigenlijk hotel te vervoeren. Door weilanden én uiteindelijk zelfs over een snelweg. Meer via NhNieuws.nl.

KLM is weer een Boeing 747 armer. Eind november heeft deze zijn laatste commerciële vlucht gemaakt. Daarna is hij overgespoten in Corendon kleuren en vanmiddag is het toestel op Schiphol geland. Het Nederlandse AELS zal waardevolle onderdelen gaan strippen waarna het toestel voor de deur van het Corendon hotel zal worden geplaatst. Volgens mij zeer speciaal om als Corendon medewerker de eerste (en laatste?) B747 in maatschappij kleurstelling te aanschouwen. Overige informatie en meer afbeeldingen via Luchtvaartnieuws.nl. De boven geplaatste foto is gemaakt door: Arnoud Raeven, de Freelance Fotograaf voor o.a. Luchtvaartnieuws. Bezoek hier zijn website: https://arnoud.raeven.nl. Zie tevens ook dit nieuws bericht.

Gaaf hoor. Zo zie je maar weer hoe het kan lopen. Ik heb Remco nog een maand geleden gesproken, en totaal niet gerealiseerd dat hij DE havenmeester was. Dat maakt het achteraf toch wel weer bijzonder. Lees zijn verhaal hier.

Over het algemeen is de flightsimmer een man van middelbare leeftijd. Goede kans dat menig simFlight.nl bezoeker dus nog weet van het Aviodrome. De iconische ronde bol langs Amsterdam Schiphol waarin evenementen als… het Flight Simulator Weekend werden gehouden. Ikzelf heb ook nog ergens enkele donkere foto’s van mijzelf op deze beurs. Terwijl ik mijzelf toen nog niet met flightsimmen bezig hield. Na jaren in de opslag (wie wist dit?) is de bol opnieuw opgebouwd dicht nabij zijn voormalige positie. Nu gelegen langs de A5 tussen Haarlem en Amsterdam. Met een mooi gekozen naam verandering naar Amsterdome. Bekijk hun website voor…

OMG! Reis letterlijk de halve wereld rond. Maak gebruik van bioscoop. Een slaapvertrek. Een bar. Of een vergaderzaal. Met de VIP versie van Boeing hun in ontwikkeling zijnde 777X lijkt alles mogelijk. Over geld wordt letterlijk niet gesproken, bij Luchtvaartnieuws.nl.

Er werd nog getracht om met andere investeerders een doorstart te maken voor VLM, maar dit is niet gelukt. De Fokkers vliegen naar een Zweedse eigenaar. E.e.a. via Luchtvaartnieuws.nl te lezen.

Vanaf aankomende zomer zou KLM de eerste van hun 8 b787-10 mogen ontvangen. Maar morgen bezoekt Etihad Schiphol reeds, welke een primeur is voor dit veld. Luchtvaartnieuws.nl schreef hierover en via Wikipedia kunnen we zijn hoe groot dit toestel wel niet is. 330 Passagiers is zeker niet niets. Quality Wings ontwikkeld een uitbreiding op  hun bestaande 787 product van dit toestel dus ook in sim land kan hier uiteindelijk long-haul mee gevlogen worden.

Luchtvaartnieuws.nl weet te melden dat vanaf vliegveld Paine KPAE nu ook in beperkte mate commercieel gevlogen mag worden. United maakt hier gebruik van. Paine is een veld waaromheen Boeing diverse van zijn grote fabrieken gebouwd heeft, en dus menig toestel zijn eerste vlucht vanaf gemaakt heeft. Wikipedia heeft natuurlijk allerlei aanvullende informatie. Wij kunnen sinds kort op een hele mooie manier zelf Paine en de overige nabijgelegen velden bezoeken door gebruik te maken van Drzewiecki hun Seattle Airports product, eventueel gecombineerd met de stad. Momenteel zijn alle producten van deze ontwikkelaar met 50% korting te koop bij simMarket.

Ikzelf woon letterlijk onder de rook van Schiphol. Bijna dagelijks krijgen wij bijna iedere 1 minuut een jet over onze woning. Inmiddels is Schiphol geheel vol geboekt qua start en landingen. Maatschappijen kiezen ervoor om meer passagiers te vervoeren door grote toestellen in te zetten. Hiervoor is echter geen plaatst en Schiphol wenst geen passagiers via bussen te vervoeren. Dus ook voor meer ‘wide body’ toestellen is geen plaatst meer. Luchtvaartnieuws.nl weet ons dit te melden.

Alweer in 2013 bracht Majestic, toen nog voor Fsx, de Q400 pilot editie uit. Een toestel welke mij toen zeer verraste door de algehele kwaliteit gekoppeld aan zeer goed fps waarde. Inmiddels is er ook een Pro versie uit en deze beide zijn weer beschikbaar gemaakt binnen P3D. Luchtvaartnieuws.nl meldde deze week dat fabrikant Bombardier het product nu verkocht heeft aan Viking Air. Deze maatschappij heeft de DHC-6 ontwikkeld. Eveneens een twin prop welke Aerosoft voor onze hobby aanbiedt.

1 2 3 25