A2A: Piper J3 Cub released (P3D V4)

Goed nieuws voor de classic planes liefhebbers. A2A Simulations heeft voor P3D V4 hun Piper J3 Cup uitgegeven. Deze uitgever staat erom bekend de realiteit steeds weer zo dicht mogelijk na te bootsen. Dit toestelletje en haar varianten hebben zichzelf absoluut bewezen als het gaat om betrouwbaarheid. Daarnaast is het een hoogdekkertje met grote zijramen die ook nog eens omlaag geklapt kunnen worden. Vliegers en passagiers zeggen dan ook niet voor niets  “Je kunt nauwelijks dichterbij de hemel komen om de wolken aan te raken”. Nice! De prijzen vallen erg mee vind ikzelf. 29.99 USD voor de Academic versie, en 49.99 USD voor de Professional versie. U vind alle info en meer screenshots hier.

We have released our updated J-3 Cub for Prepar3D. Announced in May 2019, the update brings their J-3 Cub to the now standards for P3D V4. The most notable changes are the use of PBR materials, a new 3D virtual cockpit and new flight dynamics.

The J-3 Cub is a basic trainer first introduced in 1938. Its latest iteration, the PA-18 Super Cub, ended production in 1994. Almost 40,000 of them have been built. Many ultra lights and amateur aircraft builders have since produced imitations.

The updated Piper Cub is available on the A2A website for $29.99 for the Academic license and $49.99 for the Professional license.  We are not aware of any upgrade price or policy for the previous owner of the FSX version of the A2A Piper Cub.

On a side note, A2A hinted on a Facebook comment they might be bringing their B-17 into P3D V4 during 2020.

Feature List

  • Physically based rendering (PBR) of cockpit and exterior.
  • Upgraded 3D virtual cockpit.
  • New, high-poly ‘Heidi’ passenger and male and female pilots.
  • Taildragger flight dynamics tuned for the Prepar3D simulation platform.
  • Includes standard J-3 Cub, Tundra tires, Floats, and Skis.
  • Visual Real-Time Load Manager, with the ability to load fuel, oil, pilot, passenger, and cargo in game
  • Accu-Sim physics creates an entirely new world including true wing, air-frame, engine, ground, water, and internal systems behavior.
  • Piston combustion engine modelling. Rather than using the default engine, A2A actually simulates their own combustion engine.
  • Engine life simulated. Stressing the engine can cause failures.
  • Carburetor icing modelling
Subscribe
Kennis van
13 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Bram
9 januari 2020 17:38

Ik ontdek net op YouTube, dat Heidi ook al in de FSX versie van A2A’s Piper Cub actief was. Ze wijst daar zelfs op vliegtuigen die in je buurt vliegen!
https://www.youtube.com/watch?v=uXUgpT88__k

Bram
7 januari 2020 19:09

Hebben jullie de actieve inbreng van Heidi al ervaren? 🙂

Arthur
5 januari 2020 14:09

Gaaf toestel. Erg leuk om te gaan bush flyen met die mooie scenery’s in Alaska van ORBX. Leuke virtuele maatschappij om je bij aan te sluiten: http://www.flyaka.com. Maakt het vliegen veel dynamischer.

arthur
18 januari 2020 17:10
Reply to  Matthias

Sorry voor mijn late reactie. Ik ga hier zeker weer vliegen. Leuk om dat even tussendoor te doen. De laatste tijd heb ik gewoon te weinig tijd om me te verdiepen in allerlei moeilijke systemen dus dan is zo’ n cub gewoon geweldig.

Zou leuk zijn als ik jullie daar ga ontmoeten.

Martijn
5 januari 2020 21:44
Reply to  Arthur

Goeie tip!…hele leuke VA. Ziet er professioneel uit. Leuke vloot en heel mooie repaints.

arthur
18 januari 2020 17:11
Reply to  Martijn

En? Hebben jullie al wat geld verdient? 😉

13
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x