Van CH-Products komt er een soort van nieuwe yoke uit. De look blijft hetzelfde, alleen aan de voorkant van de yoke zijn wat nieuwe schakelaars toegevoegd. Die uiteraard weer ‘andere’ cq ‘nieuwe’ functie’s kunnen aansturen ipv met het toetsenboard. En links en rechts 2 flippers. Voor het schakelen….. ? of verzien het zelf maar wat je handig vindt. Meer info hier.
5 reacties
Typisch, saitek komt weer eens met een concurrerend product dus moeten we z.s.m. ook met iets anders komen. Vrees dat het product enorm gaat floppen. Het is eigenlijk gebouwd op de oude yoke van ch, en deze lijkt niet veel toe te voegen. Voor de rest mis ik de oude vertrouwde pitch trim knop (ja, het is wel mogelijk maar een links-rechts knop voor pitch vind ik toch niet helemaal lekker werken eigenlijk). En die 2 flippers? tja, wellicht interessant voor mensen die 1 ding willen hebben voor zowel vliegen als racen, maar dat de ch yoke zich absoluut al niet leent voor race spellen en andere simulatoren ‘op wielen’ heb ik al ondervonden.
Yup. Zelf vind ik het ook geen extra toevoeging. Lijkt wel alsof ze er een paar gaten ingeboord hebben en zo nog wat schakelaars kwijt konden. Dan waren er andere optie’s geweest.
Ik heb de vorige gehad van CH products en kan echt niet begrijpen dat mensen daar mee kunnen vliegen.
Als vliegen echt je hobby is, spaar dan voor een Precision Flight Control yoke want dan zul je echt genieten van je hobby.
Het kost je een aardig bedrag maar dan heb je echt iets dat je zult bevallen en dan kun je dat prul meteen verkopen.
Achja, ik heb in het begin van mijn fs tijd puur met toetsenbord gevlogen, en nu achteraf snap ik ook niet meer hoe mensen daarmee kunnen vliegen, maar het lukte mij toen wel. Je moet niet vergeten dat er onder de simmers een groot deel mensen zit die de leeftijd van 18 nog niet bereikt hebben, in die groep is het enorm lastig om te gaan sparen voor een precision flight control yoke, omdat je dan nog geen prettig inkomen hebt. Het sparen voor zoiets kan dan wel jaren duren, en daarbij, wanneer je dan kiest voor de goedkopere CH oplossing, heb je ten eerste een stukje hardware wat het toch allemaal weer prettiger maakt om te vliegen, en ten tweede spaar je daarmee veel geld uit. Het is altijd kijken naar wat je inkomen is, en of zoiets je dat dan waard is. In veel gevallen zal dat bij mensen niet zo zijn.
ik vlieg met de huidige ch-yoke, wil graag wat beters dus even gewacht op de nieuwe uitgave, blijkt een copie van de voorganger te zijn met de van binnen de zelfde veerophanging en slechte opstelling van de popmeters ook het stuurasje heeft een makker in de vorm van een verdikking over de lengte van de as, o.k deze kun je een beetje wegschuren maar dan komt nog meer speling, ook komt hij niet 100% in het midden terug na een handeling.
ik was al bang dat ze bij de fa. CH-products niet even een nieuwe gietmatrijs lieten maken voor de de zogenaamde nieuwe yoke dus gewoon het oude bakkie, nou jammer dan, de saitek is wel iets beter maar ook nog niet het einde, wel beter te monteren op diverse tafels.
dus blijft er voor mij niets anders over dan de precision flight control al is ie wel overdreven duur, ik ga dan ook zeker nog ff rondneuzen voor de voordeligste aanbieding want de huidige leveranciers in aalsmeer en almere hebben nog niet van korting gehoord,
en dat zou best kunnen het is maar doorgeven voor hun meestal moeten zij het ook bestellen, en zouden op zo,n groot bedrag iets minder winstmarge mogen nemen.
ik wens iedereen veel wijsheid met de aanschaf van een vliegstuurtje