Geplaatst in: FS Nieuws

Fsx flightsim gebaseerde toekomst

Zoals we allemaal weten zitten we momenteel in een absurde Flightsim wereld. Waar we na het stoppen van Microsoft met hun Fsx jaren stil hebben gestaan kwam er weer langzaam vaart in met de ontwikkeling met P3Dv1 en v2. Gevolgd door Dovetail hun Fsx-Se, Flight School en zijn aanstaande opvolger. Als topper hebben we onlangs P3Dv4 mogen ontvangen. De ontwikkelaars doen tot nu toe hun best en voelen zich verplicht al deze platvormen te ondersteunen. Ze steken hierin tijd om hun producten keer op keer van een update te voorzien, en dit kost geld. Iets wat men uit moraal niet aan ons wil vragen.
Menigeen zal begrijpen dat de ontwikkelaars zich willen richten op één ontwikkeling platvorm. Hierover wordt de laatste weken ook door diverse partijen over nagedacht en gesproken in b.v. YouTube berichten. Turbulent is één van de eerste welke via dit forum bericht aangeven zich enkel nog op P3Dv4 te gaan richten. En van FlyTampa heb ik ook al een dergelijk bericht gelezen. Moraal van dit verhaal. Zo snel als onze fs wereld heel breed was, zo snel kan hij ook weer smal en gericht zijn. Waarschijnlijk beter en logischer in deze relatief kleine hobby, maar ik ben toch zeker nog nieuwsgierig naar Dovetail hun Flight Sim World. Het regen effect over het vliegtuig is bijvoorbeeld prachtig. (Hint, Lockheed.)

Laat een reactie achter

4 Reacties op "Fsx flightsim gebaseerde toekomst"

Kennis van
avatar
Sorteer op:   nieuwste | oudste | meest gestemd
Rubster
Gast

Ik snap de keuzes wel. Je wil nu alleen maar vooruit. Dus ontwikkelen voor een 64 bit platform. Hoe lang wil je backward compatibilty aanbieden. Kost allen maar geld en de groep die je bediend wordt steeds kleiner.

Helaas voor alle FSX mensen, maar het is tijd voor de stap voorwaarts. Wat mij betreft is dit Prepar3d V4 wat betreft airliners en XP11 voor VFR vliegen. Ik vlieg beide en ze hebben allebei hun pro’s en con’s.

Geniet van de toekomst 😉

Arthur
Gast
Ja ik neig ook steeds meer naar X-plane. In bepaalde situaties vind ik X-plane het meest natuurgetrouw overkomen zowel qua de flight engine als de omgeving. Zeker met zweven wil ik niet anders meer. Kijk maar eens op https://www.x-plained.com daar staat een review van de Aerobask Antares i.c.m. een speciale thermiek plug-in. Jammer dat ORBX hiet voor deze sim gaat ontwikkelen. Op zich snap ik dat wel van X-plane 11 ziet er op zich al goed uit. Weinig eer aan te behalen en misschien wel een te kleine doelgroep. Het enige jammere is dat de add-on ontwikkelaars een beetje achterlopen… Lees verder »
Wim
Gast

Wat ik werkelijk niet begrijp is dat Dovetail geen nauwe samenwerking met LM is aangegaan. Volgens mij zou dat een win-win kunnen zijn. De in mijn ogen onzinnige tweedeling in fsx-opvolgers, zorgt voor verwarring en speelt X-plane duidelijk in de kaart. Dat laatste vind ik niet erg overigens. Want een groeiende belangstelling voor deze eigenzinnige simulator juich ik alleen maar toe. In veel opzichten is dit nu toch de leidende simulator geworden waar de anderen onder lijden.

Jeremy
Gast

Niet te vergeten dat P3D een platform is waar velen een licentie voor hebben waarbij ze niet aan de voorwaarden voldoen.
P3D is kwalitatief misschien (in mijn optiek) wel de beste sim, maar ook meteen de minst toegankelijke. Ik zie beginnende flightsimmer dan ook nog steeds met name starten met fsx: alles is beschikbaar en de instapprijs is relatief laag. In dat opzicht begrijp ik de keuze van FlyTampa dan ook niet.

wpDiscuz