Geplaatst in: FS Nieuws, simMarket, Software Tags: , ,

Most difficult landing in the world – Bhutan ?

Een mooi voorbeeld van een approach uit de categorie ‘Most difficult landing’. Een landing met een A320, visual approach only. Leuke uitdaging voor de piloten, maar lijkt mij minder voor de passagiers. Overigens is deze scenery er ook voor in FSX en Fs2004. Wel een goede mesh installeren.


6 comments to Most difficult landing in the world – Bhutan ?

  • Maikel-pe1123

    Deed me denken aan het pnw landschap van orbx, zeker met die rivier.

    Wel leuk weg kijken, zal wel ff indruk maken als je mee vliegt zo ja. Ik zit hier maar met een raketje op de stoel. :)

  • Geweldig! Het commentaar van de filmer maakt het extra leuk.

  • Trudy

    In augustus dit jaar heb ik dezelfde landing in Paro gemaakt en ik kan iedereen verzekeren dat de piloten van Druk-Air deze landing uitstekend beheersen ,bovendien als je links op de heenweg naar Paro zit en rechts op de terugweg naar Kathmandu dan kun je de Mount Everest super zien en alle andere toppen van de bergen boven de 7000 worden je op tijd aangekondigd een absolute aanrader deze vlucht en dit fanastische land!!!!

  • Maikel-pe1123

    Zo, via simmarket onderstaande tekst even de airport code opgezocht. Eens ff rond fladderen daar…

    Bhutan is a mountainous kingdom in the eastern Himalayas between China and India. Paro airport (IATA: PBH, ICAO: VQPR) is the only international airport in Bhutan and company operates there : DRUK AIR, the Royal Bhutan Airlines services to Bagdogra, Bangkok-Suvarnabhumi, Delhi, Dhaka, Gaya, Guwahati, Kathmandu and Kolkata
    The airport is located 6 km (3.7 mi) from Paro in a deep valley on the bank of the Paro river at an elevation of 7,300 ft (2,200 m).
    There is 1 passenger terminal, 1 cargo terminal and 4 aircraft hangars. The airport has two taxiways, asphalt runway which is 6,445 feet (1,964 m) in length.

  • Maikel-pe1123

    Lachuh. De realair kreeg ik moeilijk aan, diende zo hoog natuurlijk de motor even wat armer te zetten. Maar had te kort vermogen om over de bergen heen te komen.

    A2a’s P-51 kreeg ik niet aan!? Na een auto-start een leuk rondje gevlogen én in één keer kunnen landen. (op de sim manier, want had eigenlijk een go around moeten doen vanwege te hoog)

    En jullie?

  • vd Linden

    Super mooie approach, en op het laatst hoor je die gozer zeggen: “ooh breaking heavely”,je hoort het echt aan zijn stem, ik denk dat zijn vingers de stoel wel omklemd hebben, dat moet wel heavely gegaan zijn, autobrake 3 of max denk ik?, want in Bergerac gaat ie van transavia ook heavely in de remmen.
    Dat hard remmen en take off is echt een te gek gevoel.

Geef een reactie