Geplaatst in: FS Nieuws Tags:

Microsoft staakt ontwikkeling Microsoft Flight


Nog voordat ik, en waarschijnlijk vele anderen, enthousiast konden worden voor de nieuwe sim schijnt het na 5 maanden al gezien te zijn met MS Flight. Lees de bericht geving op Tweakers.net en / of op Computer Idee. Ook Avsim bericht hiervan.


7 comments to Microsoft staakt ontwikkeling Microsoft Flight

  • Matthias Postema

    Het zijn bij MS een stelletje oplichters geworden!

    Mensen lokken, en laten betalen met addons, die werkelijk slecht zijn, zoals vliegtuigen zonder VC, zelfs uberhaubt geen cockpits!

    En vervolgens uit het niets gewoon doodleuk zeggen, we stoppen ermee.
    Ik geloof totaal niet dat ze dit niet al wisten toen ze Flight op de markt brachten.

    Zwak, en werkelijk schandalig van ze!
    Ik ben blij dat ik geen addons heb gekocht eentje na.

    Mvg

    Matthias :-)

    • nicolai

      helemaal met je eens Matthias.

      als nou gewoon door waren gegaan met fsx. En #%$^@!! errors nou eens zou de verhelpen.

  • Maikel-pe1123

    Ben ik nog steeds benieuwd hoe Flight nu is qua vliegen eigenschappen en gevoel in de lucht met wind? (ik snap dat het in eerste instantie nogal arcade is opgezet)

    Vraag me af hoe de basis engine nu is, wat pmdg, a2a, orbx etc ermee zouden kunnen doen?

    • Frank

      Ik ben beta tester van Flight geweest. Eerlijk gezegd had ik na de eerste paar vluchten al spijt dat ik me er voor had aangemeld. De aërodynamica lijkt beter te zijn dan in FSX (dynamischer / elastischer), maar dat werd bijna teniet gedaan door de mindere vliegtuig eigenschappen.
      Grafisch zag het er allemaal wel leuk uit, maar door de zeer beperkte omgeving ( toen alleen nog maar Hawaii), te klein om een beetje fatsoenlijke vluchten uit te voeren.
      De core engine is misschien beter dan in FSX, maar MS heeft nooit een SDK ontwikkeld voor Flight, waardoor het voor PMDG, AS, OrbX een moeizaam verhaal wordt als ze addons zouden willen maken.
      Daarnaast is er het rechten-verhaal. MS heeft vanaf het begin af aan ingezet op een sim zonder addons van externe ontwikkelaars. Alleen door MS ontwikkelde addons waren mogelijk. Externe ontwikkelaars mochten in principe alleen onder de vlag van MS meewerken, waarbij MS natuurlijk een voor hun riante premie op de verkoop van de addons zou opstrijken.
      Kortom; een concept dat vanaf het begin gedoemd was te mislukken.

  • Kareltje

    Was een vreemd verdienmodel. Moest haast wel mislukken. Heb er één maal mee gevlogen en hem weer uninstalled.

    Na deze zullen er wel meer volgen. Add-on bouwers dan. Kan niet begrijpen da je voor zo’n klein wereldje een brede commercieel succesvolle groep in stand kunt houden.

  • Maikel

    En ik zat vd week nog een interview van ms met en in pcpilot te lezen over hoe goed flight wel niet is. Maar de bouwers zullen er ook vast wel achter staan.

    Uiteindelijk jammer. Fsx begint toch oud te worden, Flight met een sdk zou top zijn denk ik, als er diverse voor fsx inmiddels standaard add-ons voor zijn. (weer, landschap en serieus vliegtuig)

    Wederom… de tijd gaat het ons leren wat er gebeuren gaat. Op naar x-plane?

  • Heb 1 keer gevlogen in deze arcade game en ben er na een minuut mee gestopt … als je met zoiets op de markt komt om een bepaald publiek te trekken dan moet je er als flight simmer je vingers niet aan branden gezien het default verhaal … als MS nou enigzins die oogkleppen had afgedaan en third party add on developers hun ding had laten doen dan had het nog iets kunnen worden. Nu was het vanaf het begin al bekend, dit duurt niet lang en zie hier het resultaat …

    @maikel … ik vraag me af of X-Plane het wel helemaal is, ben er zelf niet echt een fan van aangezien het in kinderschoenen staat qua add ons … Aerosoft converteert er een hoop naar X-Plane maar ik heb het thuis liggen en doe er helemaal niks mee …

Geef een reactie